Založ si blog

Prvé slová

Prvý úvod (Predstavenie)

Dobrý deň! (Pre tých čo nemajú radi blbé kecy o autorovi a pod. preskočte do časti s názvom: „Konečne obsah!“ (alebo radšej nie, bude to stále rovnako zlé))

Na začiatok by sa patrilo predstaviť… Na týchto stránkach sa budem ukrývať (ak sa to bude opakovať) pod pseudonymom Rocknar (čítaj „roknar“). Upozorňujem všetkých čo sa majú radi, že nemám nijaké blogerské vzdelanie a často môžete naraziť na nejakú tú gramatickú chybu…

Tento sadistický nápad založiť blog mi vnukla kamarátka a keďže nemám súdnosť, nechal som sa prehovoriť. Keď sa však na ponuku iných blogov dívam, zdá sa  mi, že tento môj nezmysel má trošku aj zmysel. Prečo? Hneď to vysvetlím!

Dívam sa na ponuku blogov, na tie najsledovanejšie a čo vidím? Vidím reakcie na aktuálne situácie, na  život na Slovensku a na riešenie problémov v domácnosti.   Čo však nevidím (nemyslite si, že som si dal námahu to hľadať), je duchovný rast! Silné slová však? Obyčajný amatér vás chce učiť  niečo o živote… Nebojte sa, nechcem učiť vás, chcem učiť seba a to, že vyvrátite moje názory je ten najlepší spôsob. V týchto blogoch (ak ich bude viac) budem trochu namyslený a možno i radikálny, nechcem si tým nič dokazovať, no hovoriť veci bez zbytočne otravnej diplomacie je niekedy jednoduchšie…

To je do úvodu všetko, možno sa v budúcnosti predstavím lepšie, neviem. Venujme sa obsahu:

Konečne obsah! (apríl…)

Keď tak rozmýšľam, čo vlastne chcem riešiť v mojom prvom blogu?  Mám nápad! Znovu si povieme niečo o mne a mojich myšlienkach.  Kto som? Som samotár, realista, možno mierny cynik a čiastočný sociopat. Som hlupák, „umelec“, lajdák (mnohonásobný), romantik a veľmi úprimný klamár.  Mám rád ticho, prírodu, hudbu, ženy, tanec, bozky, ženy, život, odpovede a hádky. Áno mám rád hádky, no samozrejme nie s hlupákmi. (pred chvíľkou som napísal, že som hlupák a zrazu sa nechcem hádať s hlupákmi ? Vidíte, už sa zamotávam!) Áno, považujem sa za hlupáka, no myslím si, že mám jednu dobrú vlastnosť: nechcem byť hlupákom. Ako to riešim ? Počúvam názory iných (i keď často krát sú ich názory totálne debilné…), snažím sa na veci vždy dívať z viacerých strán, učím sa z chýb iných (snažím sa), snažím sa byť objektívny, ale to najdôležitejšie, chápem, že celý vesmír funguje na základe matematiky. Pokiaľ si myslíte, že matematika, či veda sú veci, ktoré sa rovnajú viere a myslíte, že v našom živote sú situácie, na ktoré matematika neplatí ste presne ten typ hlupákov, ktorých znášam najhoršie. Ak však budete načúvať a ste ochotný váš názor na matematiku zmeniť (nebojte sa, nejdem nič počítať) tak vás možno presvedčím. (Vy ostatní čítajte tiež, možno ešte stále máte nádej).

Takže matematika… Všetci vieme, čo matematika je: čísla, písmenka, občas nejaké značky, nejaké rovná sa…  Presne takúto matematiku mám na mysli – plnú vzorcov a všemožných premenných.  Vo vesmíre neexistuje nič, na čo by neexistoval vzorec… Teraz si samozrejme špekulanti povedia, ako to môžem vedieť? Čo čierne diery? Čo štvrtý rozmer (4D)? čo Boh? K tomu Bohu sa ešte nejdem vyjadrovať, no k tomu všetkému ostatnému, čítajte prosím s porozumením! To, že som napísal, že  na všetko existuje vzorec, neznamená, že ja, či akákoľvek iná bytosť vo vesmíre ten vzorec pochopí… Počet vzorcov je nekonečný a spolu tvoria jeden nekonečne dlhý supervzorec. Veda, tá sa snaží tento supervzorec spoznať, pochopiť mu a s každým novým objavov z neho kúsok zachytí. Možno si daktorý z vás povedia, že sa snažím naznačiť, že čoskoro ten vzorec získame. Ubezpečujem vás, svätý supervzorec nikdy bytosť stvorená a žijúca v našom vesmíre neobsiahne. (to je jedna z mála vecí, ktorou som si istý!). Ak niečo tento vzorec pozná, nepochádza z našeho vesmíru a táto  bytosť (?) je pre nás Boh (POZOR! Netvrdím, že Boh existuje alebo, že neexistuje!!!). Otázka Božej existencie je mimo moju kompetenciu. (okrem toho práve je tri štvrte na  jednu v noci – zlá doba, na vety podobného typu, idem si pospať, pokračujem zajtra…)

No som späť, a aby som moc neodbočil, snažil som sa hovoriť o matematike a o tom ako strašne je dôležité jej plne dôverovať. Matematika je kľúčom ku všetkému, to je niečo, čo hlupáci nevedia pochopiť. Ľudia často krát neveria vedeckým poznatkom, spochybňujú náročné štúdie, pretože tomuto základnému pravidlu nerozumejú… Áno, i veda sa môže mýliť a občas sa objaví niečo čo zákony fyziky na prvý pohľad popiera. Ako je to možné? Jednoducho,  objavíme inú časť supervzorca ako sme si na začiatku mysleli, tak isto často krát zlyhá ľudský faktor… Ale už sa zamotávam. To, čo sa snažím povedať je jednoduché:  ak chcete niečomu naozaj veriť, verte vede, je to nutnosť. Už dávno nežijeme v dobe kedy sa môžeme ukrývať za slová ako mágia, zázraky, osud… K týmto slovám sa na budúce rád vyjadrím, dnes však nie.

Záver

Mám rád rekapituláciu, takže si zrekapitulujeme,  čo dobré vlastne vzišlo z tohto článku (nebolo toho veľa):

  1. Predstavil som sa.
  2. Odradil som  90% možných čitateľov
  3. Utvoril som si v hlave koncept, vďaka ktorému viem ako budem zmysluplne písať ďalšie články.  Každý článok bude istá „lekcia“ v ktorej  napíšem nejakú zrejmú pravdu a budem vás nútiť ju priať alebo vyvrátiť.
  4. Vnútil som Vám prvú lekciu, jej konečná formulácia je: Matematika je všade a všetko jej podlieha.
  5. Dal som vám sľub (Kedy? Teraz!) Že ďalší článok bude zmysluplnejší a krajší, pretože som si utvoril koncept (viď bod 3.)
  6. Vynadal som Vám do hlupákov 🙂

Čo dodať na záver? Ako vidíte, môj blog je minimálne divný a má asi nulovú výpovednú hodnotu, potreboval som sa uviesť, nabrať trošku skúseností s novím formátom a utriediť si v hlave myslienky. Berte to ako nejaký nevydarený prológ a pokiaľ ste pri tomto nespáchali samovraždu, skúste mi venovať nejakú kritiku.

Ďakujem za pozornosť a pre tých, ktorý v srdci nesú nádej, že by mohol byť môj nasledujúci článok zaujímavejší: Dovidenia!

Lekcia 2. : Živé a neživé

15.04.2015

Dobrý deň! Možno si ma niektorí pamätajú, pretože to nebolo tak dávno (včera), keď som sa v predošlom článku pokúsil predstaviť. (Na link pred prečítaním tohto článku neklikať!!!) Ako vidíte som tu zas a určite sa divíte, kde beriem toľkú drzosť sa vrátiť a ešte dokonca s pokračovaním tých mojich „lekcií“?! Povedzme, že ma to začalo baviť. Ale dosť [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

rocknar

Chaotické vyjadrenie myšlienok....

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3020x
Priemerná čítanosť článkov: 1510x

Autor blogu

Kategórie

Archív